Aktualności

Remonty cząstkowe w sezonie 2021
2021-02-24

Umowę na wykonanie remontów cząstkowych ulic o nawierzchni bitumicznej prezydent Michał Litwiniuk podpisał z prezesem Przedsiębiorstwa Robót Drogowych panem Leszkiem Horegladem 28 stycznia br. Remonty prowadzi także miejska spółka ZGL. Łącznie zabezpieczono na nie ponad 2 400 000 zł. Prace trwają gdy tylko pozwalają na to warunki atmosferyczne.

Sroga zima – opady i niskie temperatury wpłynęła na dużą liczbę ubytków. Ich naprawę rozpoczęliśmy na początku lutego br.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, zgodnie z umową, wykonuje remonty cząstkowe w technologii „na gorąco” mieszanką mineralno-asfaltową wyprodukowaną w wytwórni mas bitumicznych, w zakres którego wchodzą następujące prace:

1. remont o powierzchni do 1m2 - bez ramowania:

  • usunięcie uszkodzonych fragmentów brzegów wyboju lub ubytku,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrzno- suchego,
  • posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem,
  • ręczne rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach  w ilości 100 kg /m2, grubości warstwy po zagęszczeniu 4 cm,
  • wyprofilowanie i zagęszczenie wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia wyremontowanego wyboju lub ubytku z istniejącą nawierzchnią,  rozgrzanym asfaltem,
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;

2. remont o powierzchni do 5m2 - z ramowaniem:

  • sfrezowanie lub wykucie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno-suchego, - posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta)  i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa, Łomaska, Witoroska i Lubelska), skropienie dna oraz krawędzi sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
  • ręczne rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg /m2, grubości warstwy po zagęszczeniu minimum 4 cm,
  • wyprofilowanie i zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia wyremontowanego miejsca z istniejącą nawierzchnią rozgrzanym asfaltem, z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta)  i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa,  Łomaska, Witoroska i Lubelska), uszczelnienie połączenia wykonać samoprzylepną taśmą dylatacyjną kauczukowo- asfaltową do uszczelniania spoin,
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;

3. remont o powierzchni od 5m2 do 50m2 - z ramowaniem:

  • sfrezowanie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno- suchego, - posmarowanie dna i krawędzi wyboju lub ubytku rozgrzanym asfaltem z zastrzeżeniem - na dk 2 (obwodnica miasta)  i w ciągu drogi wojewódzkiej (ulice: Janowska, Zamkowa, Łomaska,  Witoroska i Lubelska), skropienie dna oraz krawędzi sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
  • ręczne lub mechaniczne (układarką do masy bitumicznej)  rozłożenie masy bitumicznej w przygotowanych do naprawy miejscach w ilości 100 kg/m2,  grubość warstwy po zagęszczeniu minimum  4cm. Jeżeli wybój, ubytek lub zaniżenie w przygotowanych do naprawy miejscach jest o głębokości większej od 4 cm, należy wstępnie rozłożyć warstwę wyrównawczą z masy bitumicznej w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy, 
  • wyprofilowanie i zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia wyremontowanego miejsca z istniejącą nawierzchnią rozgrzanym asfaltem, z zastrzeżeniem - na dk2 i w ciągu drogi wojewódzkiej, uszczelnienie połączenia wykonać samoprzylepną taśmą dylatacyjną kauczukowo – asfaltową do uszczelniania spoin, uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości;

4. remonty o powierzchni powyżej 50 m2 - z ramowaniem:

  • sfrezowanie uszkodzonych fragmentów nawierzchni w miejscach do naprawy, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej o pionowych ściankach,
  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno- suchego,
  • skropienie dna oraz krawędzi  sfrezowanej powierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2,
  • mechaniczne rozłożenie masy bitumicznej (układarką do masy bitumicznej) w przygotowanych do naprawy  miejscach w ilości 100 kg/m2, grubość warstwy po zagęszczeniu minimum 4 cm. Jeżeli wybój, ubytek lub zaniżenie w przygotowanych do naprawy miejscach jest o głębokości większej od 4 cm, należy wstępnie rozłożyć warstwę wyrównawczą z masy bitumicznej w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy, - zagęszczenie walcem wbudowanej masy bitumicznej,
  • uszczelnienie połączenia (dylatacji) wyremontowanego miejsca z nawierzchnią istniejącą wykonać samoprzylepną taśmą kauczukowo - asfaltową do uszczelniania spoin, 
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości.

W okresie zimowym przy niskich temperaturach remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej wykonywane w technologii „na zimno” z zastosowaniem gotowych mieszanek mineralno-asfaltowych, w zakres których wchodzą następujące prace:

usunięcie uszkodzonych fragmentów brzegów wyboju lub ubytku,

  • dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca,
  • usunięcie wody, doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu powietrzno-suchego,
  • ręczne rozłożenie mieszanki mineralno - bitumicznej w przygotowanych do naprawy  miejscach  w ilości 25 kg/m2 na każdy centymetr grubości warstwy,
  • wyprofilowanie i zagęszczenie wbudowanej masy bitumicznej,
  • uprzątnięcie remontowanego miejsca z rumoszu oraz innych nieczystości.

Do naprawy (przez uszczelnienie)  pojedynczych podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni bitumicznej należy zastosować gorącą zalewę asfaltową z asfaltu     modyfikowanego polimerami.

Pozostałe artykuły

Do 31 sierpnia 2025 roku trwa przyjmowanie wniosków w programie Czyste Powietrze od osób, które poniosły koszty inwestycji i nie zdążyły złożyć wniosku przed zawieszeniem programu w ubiegłym roku.

81. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego obchodzona była również w Białej Podlaskiej. Spotkanie upamiętniające tę ważną datę odbyło się na placu Wolności, a rozpoczął je dźwięk syreny. 

Gmina Miejska Biała Podlaska podpisała porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie w sprawie pełnienia roli Operatora Programu „Czyste Powietrze” oraz na prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego.

W Środowiskowym Domu Samopomocy typ C w Białej Podlaskiej panuje zawsze rodzinna i serdeczna atmosfera. Dokładnie w takiej atmosferze przebiegł piknik rodzinny, który odbył się 25 lipca.

  Prezydent miasta podpisał kolejną umowę z doktorem Januszem Trzosem z NZOZ T‑MED na bezpłatne szczepienia przeciwko pneumokokom w  ramach "Programu profilaktyki zakażeń pneumokokowych u mieszkańców miasta Biała Podlaska w wieku 60+”

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.