Bal ósmoklasistów ze Szkoły Podstawowej nr 2 za nami. Uczniów opuszczających już niebawem mury szkoły podstawowej przywitali prezydent miasta Michał Litwiniuk oraz...
Stoi na straży ochrony interesów konsumentów i ich praw. To właśnie do niej przychodzą mieszkańcy w związku z wadami towarów, bądź nienależycie wykonywanymi umowami. Bezpłatne poradnictwo to przede wszystkim pomoc prawna przy redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań, czy odstąpień od umów zawieranych na odległość.
Jednak zadania rzecznika konsumentów nie skupiają się jedynie na udzielaniu porad czy prowadzeniu mediacji z przedsiębiorcami. Rzecznik prowadzi również szeroko rozumianą edukację, w której czynny udział bierze coraz więcej uczniów bialskich szkół.
Podczas cyklu spotkań uczono świadomego podejmowania decyzji zakupowych, praw, jakie przysługują konsumentom oraz obowiązków, spoczywających na przedsiębiorcach, podczas zwierania umów w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Edukacja wskazywała jakie kroki należy podjąć, gdy zakupiony produkt jest wadliwy i jaką formę reklamacji wybrać.
Właśnie w Białej Podlaskiej odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej, prowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej: „Mój Smartfon, Mój Mały Świat – Klikam z Głową”, która jest kontynuowana do dziś. Najmłodsi użytkownicy internetu mają okazję dowiedzieć się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą korzystanie z sieci.
Z uwagi na nieuczciwe praktyki stosowane przede wszystkim wobec ludzi starszych, rzecznik podjął szereg działań edukacyjnych dla starszych konsumentów. Zorganizowano spotkanie z przedstawicielami lubelskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Sprawdzaj, co podpisujesz” oraz „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych”.
– Z uwagi na rosnące oczekiwania, godziny przyjęć konsumentów zostały wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach konsumenta, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – podkreśla Jolanta Marczuk.
Porad rzecznika można zasięgnąć od poniedziałku do piątku (poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek od godz. 9:00-15:00, środa od 9:15 do 17:00) w urzędzie miasta w pokoju 21 i pod nr. tel. 83 341 68 48.
Sławosz Uznański-Wiśniewski stanie się drugim polskim astronautą w historii i pierwszym Polakiem na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Białej Podlaskiej ma już 35 lat Podczas uroczystości podsumowującej okres działalności ośrodka, dyrektor Kamil Węgliński przypomniał, jakie wyzwania...
Nagrody biznesowe Bialskopodlaskiej Izby Gospodarczej za rok 2024 wręczone. Podczas II Bialskiego Dnia Przedsiębiorczości ogłoszone zostały wyniki tegorocznej edycji, a nagrody wręczyli:...
OŚWIADCZENIE Nawiązując do nieprawdziwych informacji publikowanych w przestrzeni medialnej, przedstawiam fakty na temat wyroku w sprawie pomiędzy Miastem Biała Podlaska a firmą S-Sport sp. z...