Aktualności
Miejski rzecznik konsumentów do dyspozycji mieszkańców
2017-03-23
To właśnie dzięki niej wielu bialczan uniknęło nieuczciwych praktyk przy zakupach. Dzięki poradom miejskiego rzecznika konsumentów młodzież z bialskich szkół dowiedziała się jak skutecznie chronić się przed internetowymi pułapkami. Jolanta Marczuk tylko w 2016 udzieliła mieszkańcom blisko 1000 porad!

Stoi na straży ochrony interesów konsumentów i ich praw. To właśnie do niej przychodzą mieszkańcy w związku z wadami towarów, bądź nienależycie wykonywanymi umowami. Bezpłatne poradnictwo to przede wszystkim pomoc prawna przy redagowaniu pism reklamacyjnych, odwołań, czy odstąpień od umów zawieranych na odległość.

Jednak zadania rzecznika konsumentów nie skupiają się jedynie na udzielaniu porad czy prowadzeniu mediacji z przedsiębiorcami. Rzecznik prowadzi również szeroko rozumianą edukację, w której czynny udział bierze coraz więcej uczniów bialskich szkół.

Podczas cyklu spotkań uczono świadomego podejmowania decyzji zakupowych, praw, jakie przysługują konsumentom oraz obowiązków, spoczywających na przedsiębiorcach, podczas zwierania umów w sklepach tradycyjnych lub internetowych. Edukacja wskazywała jakie kroki należy podjąć, gdy zakupiony produkt jest wadliwy i jaką formę reklamacji wybrać.

Właśnie w Białej Podlaskiej odbyło się pierwsze spotkanie w ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej, prowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej: „Mój Smartfon, Mój Mały Świat – Klikam z Głową”, która jest kontynuowana do dziś. Najmłodsi użytkownicy internetu mają okazję dowiedzieć się o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą korzystanie z sieci.

Z uwagi na nieuczciwe praktyki stosowane przede wszystkim wobec ludzi starszych, rzecznik podjął szereg działań edukacyjnych dla starszych konsumentów. Zorganizowano spotkanie z przedstawicielami lubelskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Sprawdzaj, co podpisujesz” oraz „Konsument na rynku usług telekomunikacyjnych”.

– Z uwagi na rosnące oczekiwania, godziny przyjęć konsumentów zostały wydłużone. Skuteczne rozwiązywanie spraw spornych to nie tylko uświadamianie o prawach konsumenta, lecz także podejmowanie mediacji i realne próby rozwiązania problemów konsumenckich – podkreśla Jolanta Marczuk.

Porad rzecznika można zasięgnąć od poniedziałku do piątku (poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek od godz. 9:00-15:00, środa od 9:15 do 17:00) w urzędzie miasta w pokoju 21 i pod nr. tel. 83 341 68 48.
Pozostałe artykuły

2 maja 2025 r. Urząd Miasta Biała Podlaska będzie nieczynny
2025-04-22

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Biała Podlaska nr 13/25 z dnia 23 stycznia 2025 r., 2 maja 2025 r. (piątek) Urząd Miasta Biała Podlaska będzie nieczynny.

Nasz Jarmark Wielkanocny to najpiękniejsze tradycje, święto rzemiosła, rękodzieła, najlepszych wyrobów, muzyki, śpiewu i tańca
2025-04-14

To wszystko tworzy wyjątkową atmosferę serdeczności, tak docenianą przez wystawców z całego kraju i z zagranicy i odwiedzających plac Wolności.

Zapraszamy na kolejne spotkanie Awanturniczego Klubu Filmowego
2025-04-14

W spólnie obejrzymy animowany hit kinowy dla całej rodziny o bocianie, który pakuje się w niezłe kłopoty. Nie ma tu ograniczeń wiekowych.

14 kwietnia obchodzimy 1059. rocznicę chrztu Polski
2025-04-14

Decyzja Mieszka I w 966 roku była początkiem polskiej państwowości oraz wprowadzenia naszego kraju do kręgu Europy. Młodzież z ZSZ nr 1 w Białej Podlaskiej uczciła tę rocznicę, przygotowując krótką lekcję historii, za którą w imieniu prezydenta Michaał Litwiniuka  podziękowała zastępca Justyna Gorczyca.

Bialska Liga Historyczna pod hasłem "Królowie elekcyjni" podsumowana
2025-04-13

Wzięło w niej udział 100 uczniów z 13 szkół podstawowych. Rozstrzygnięcie nastąpiło w Zespole Szkół Zawodowych nr 2 pod dyrekcją Ryszarda Dołęgi. Szkoła ta jest także organizatorem wszystkich trzech etapów konkursu.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.