150 rowerzystów ruszyło w Światowym Dniu Roweru - i trzecim naszej czerwcowej rywalizacji - na rajd z TKKF Krzna i prezydentem Michałem Litwiniukiem. Kręcimy kolejne...
Nieuczciwe działania bardzo często mają związek z przedstawicielami handlowymi, którzy odwiedzają potencjalnych odbiorców usług w miejscu ich zamieszkania lub kontaktują się z nimi drogą telefoniczną. Niejednokrotnie podają przy tym nieprawdziwe informacje o firmie lub instytucji, którą reprezentują.
- Rzecznik przestrzega przed nadmiernym zaufaniem do informacji przekazywanych przez te osoby. Często bowiem dochodzi do sytuacji, w których nieuczciwi przedstawiciele nakłaniają do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych czy też dostawcy energii, poprzez podpisanie nowej, „korzystniejszej” umowy, składając niejednokrotnie ofertę niższej ceny – ostrzega Jolanta Marczuk, miejski rzecznik konsumentów.
W błąd mogą nas wprowadzić chociażby informacje na temat reprezentowanej firmy, bo handlowcy często podają się za przedstawicieli aktualnego przedsiębiorcy energetycznego lub telekomunikacyjnego, a w efekcie reprezentują całkiem inny podmiot. Ponadto nie powiadamiają o ewentualnych skutkach zawarcia umowy i zmiany operatora.
Nieuczciwi sprzedawcy często ukrywają fakt zawarcia nowej umowy, nie informują, że jest to powiązane z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym przedsiębiorcą i skutkuje niekiedy naliczeniem dodatkowych opłat. Ponadto w wielu przypadkach zgłaszanych do miejskiego rzecznika konsumentów powtarzała się sytuacja, w której mieszkańcowi nie pozostawiono kopii podpisanych dokumentów.
- Proszę o zachowanie czujności, zwłaszcza przez osoby starsze, mieszkające samotnie, które najbardziej są narażone na nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych. Ich ufność i łatwowierność jest bezwzględnie wykorzystywana. Nie należy pochopnie podpisywać żadnych dokumentów, a jeżeli chcemy zmienić dostawcę usług, należy zrobić to świadomie – wyjaśnia miejski rzecznik.
Klika ważnych zasad:
• dostawcę usług zmieniaj świadomie
• zanim podasz swoje dane w czasie rozmowy telefonicznej upewnij się czy przedstawiciel mówi prawdę, poproś go o imię i nazwisko oraz nazwę firmy, którą reprezentuje,
• w swoim miejscu zamieszkania dokładnie wylegitymuj osobę nieznajomą;
• sprawdź wiarygodność firmy, którą reprezentuje handlowiec;
• przeczytaj dokumenty, które podpisujesz;
• nie podpisuj, jeśli nie rozumiesz;
• jak podpiszesz - zadbaj o to aby handlowiec zostawił Ci komplet dokumentów;
• w przypadku umowy podpisanej w domu możesz od niej odstąpić w ciągu 14 dni, a handlowiec powinien cię o tym poinformować i przedstawić wzór formularza odstąpienia od umowy.
Pomocy możemy szukać u miejskiego rzecznika konsumentów w pokoju 21 urzędu miasta od poniedziałku do piątku w godz. 9-15. Pytania można kierować także pod nr tel.: 83 341-68-48 oraz na adres mailowy: mrk@bialapodlaska.pl.
Podczas uroczystości w Szkole Podstawowej nr 3 poznaliśmy laureatów konkursów przedmiotowych organizowanych dla uczniów szkół podstawowych przez Lubelskiego Kuratora...
Nocny rajd w nocy z 31 maja na 1 czerwca zgromadził ponad 500 uczestników walczących o Superpuchar Rowerowej Stolicy Polski. Mieszkańcy kręcili z aplikacją Aktywne Miasta kilometry, aby w...
Podczas Dni Białej Podlaskiej poznaliśmy laureatów konkursu historycznego "Mój region" organizowanego przez Muzeum Południowego Podlasia pod honorowym patronatem prezydenta miasta Michał Litwniuk oraz Lubelskiego Kuratora Oświaty. Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych, a jego celem było kształtowanie wiedzy na temat historii, zabytków i architektury Południowego Podlasia.
Turniej e-sportowy AWF BP CS 2 - to były niesamowite emocje! Wydarzenie zostało zorganizowane przy współpracy studentów bialskiej filii Akademii Wychowania Fizycznego kierunków event manager i e-sport.