Podczas gali Bezpieczna EkoGmina 2025 zorganizowanej przez Kurier Lubelski nagradzano samorządy w następujących kategoriach: ochrona powietrza i klimatu, ochrona zasobów wodnych oraz...
Nieuczciwe działania bardzo często mają związek z przedstawicielami handlowymi, którzy odwiedzają potencjalnych odbiorców usług w miejscu ich zamieszkania lub kontaktują się z nimi drogą telefoniczną. Niejednokrotnie podają przy tym nieprawdziwe informacje o firmie lub instytucji, którą reprezentują.
- Rzecznik przestrzega przed nadmiernym zaufaniem do informacji przekazywanych przez te osoby. Często bowiem dochodzi do sytuacji, w których nieuczciwi przedstawiciele nakłaniają do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych czy też dostawcy energii, poprzez podpisanie nowej, „korzystniejszej” umowy, składając niejednokrotnie ofertę niższej ceny – ostrzega Jolanta Marczuk, miejski rzecznik konsumentów.
W błąd mogą nas wprowadzić chociażby informacje na temat reprezentowanej firmy, bo handlowcy często podają się za przedstawicieli aktualnego przedsiębiorcy energetycznego lub telekomunikacyjnego, a w efekcie reprezentują całkiem inny podmiot. Ponadto nie powiadamiają o ewentualnych skutkach zawarcia umowy i zmiany operatora.
Nieuczciwi sprzedawcy często ukrywają fakt zawarcia nowej umowy, nie informują, że jest to powiązane z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym przedsiębiorcą i skutkuje niekiedy naliczeniem dodatkowych opłat. Ponadto w wielu przypadkach zgłaszanych do miejskiego rzecznika konsumentów powtarzała się sytuacja, w której mieszkańcowi nie pozostawiono kopii podpisanych dokumentów.
- Proszę o zachowanie czujności, zwłaszcza przez osoby starsze, mieszkające samotnie, które najbardziej są narażone na nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych. Ich ufność i łatwowierność jest bezwzględnie wykorzystywana. Nie należy pochopnie podpisywać żadnych dokumentów, a jeżeli chcemy zmienić dostawcę usług, należy zrobić to świadomie – wyjaśnia miejski rzecznik.
Klika ważnych zasad:
• dostawcę usług zmieniaj świadomie
• zanim podasz swoje dane w czasie rozmowy telefonicznej upewnij się czy przedstawiciel mówi prawdę, poproś go o imię i nazwisko oraz nazwę firmy, którą reprezentuje,
• w swoim miejscu zamieszkania dokładnie wylegitymuj osobę nieznajomą;
• sprawdź wiarygodność firmy, którą reprezentuje handlowiec;
• przeczytaj dokumenty, które podpisujesz;
• nie podpisuj, jeśli nie rozumiesz;
• jak podpiszesz - zadbaj o to aby handlowiec zostawił Ci komplet dokumentów;
• w przypadku umowy podpisanej w domu możesz od niej odstąpić w ciągu 14 dni, a handlowiec powinien cię o tym poinformować i przedstawić wzór formularza odstąpienia od umowy.
Pomocy możemy szukać u miejskiego rzecznika konsumentów w pokoju 21 urzędu miasta od poniedziałku do piątku w godz. 9-15. Pytania można kierować także pod nr tel.: 83 341-68-48 oraz na adres mailowy: mrk@bialapodlaska.pl.

Bialska Rada Kobiet zorganizowała w minioną sobotę I Konferencję o Zdrowiu Psychicznym „Zdrowie w głowie”. Wydarzenie było stworzone z myślą o najważniejszym: o dobrym samopoczuciu i...
Ostatnie dni na zgłoszenia do Jarmarku Bożonarodzeniowego w Białej Podlaskiej. Zapraszamy wystawców do udziału w Jarmarku Bożonarodzeniowym, który odbędzie się 20 grudnia 2025 r. na placu Wolności. Miejsca w namiocie organizatora są już wyczerpane, ale wciąż przyjmujemy zgłoszenia od wystawców z własnymi stoiskami. Zgłoszenia tylko do 5 grudnia w Informacji Turystycznej w Białej Podlaskiej ! CITiK, plac Wolności 10 cit@bialapodlaska.pl
Parom z Miasta Biała Podlaska i Gminy Biała Podlaska pogratulowano pięknego jubileuszu 50-lecia wspólnego życia. To pół wieku pełne radości, wspólnych doświadczeń oraz trosk...





