Aktualności

Nie dajmy się oszukać! Miejski rzecznik ostrzega przed nieuczciwymi firmami
2015-11-19
W ostatnich tygodniach wzrosła liczba skarg mieszkańców, dotycząca zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość. Problem dotyczy transakcji z operatorami sieci telekomunikacyjnych i energetycznych. Bądźmy ostrożni i zwracajmy uwagę na każdy podpis.

Nieuczciwe działania bardzo często mają związek z przedstawicielami handlowymi, którzy odwiedzają potencjalnych odbiorców usług w miejscu ich zamieszkania lub kontaktują się z nimi drogą telefoniczną. Niejednokrotnie podają przy tym nieprawdziwe informacje o firmie lub instytucji, którą reprezentują.

- Rzecznik przestrzega przed nadmiernym zaufaniem do informacji przekazywanych przez te osoby. Często bowiem dochodzi do sytuacji, w których nieuczciwi przedstawiciele nakłaniają do zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych czy też dostawcy energii, poprzez podpisanie nowej, „korzystniejszej” umowy, składając niejednokrotnie ofertę niższej ceny – ostrzega Jolanta Marczuk, miejski rzecznik konsumentów.

W błąd mogą nas wprowadzić chociażby informacje na temat reprezentowanej firmy, bo handlowcy często podają się za przedstawicieli aktualnego przedsiębiorcy energetycznego lub telekomunikacyjnego, a w efekcie reprezentują całkiem inny podmiot. Ponadto nie powiadamiają o ewentualnych skutkach zawarcia umowy i zmiany operatora.

Nieuczciwi sprzedawcy często ukrywają fakt zawarcia nowej umowy, nie informują, że jest to powiązane z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym przedsiębiorcą i skutkuje niekiedy naliczeniem dodatkowych opłat. Ponadto w wielu przypadkach zgłaszanych do miejskiego rzecznika konsumentów powtarzała się sytuacja, w której mieszkańcowi nie pozostawiono kopii podpisanych dokumentów.

- Proszę o zachowanie czujności, zwłaszcza przez osoby starsze, mieszkające samotnie, które najbardziej są narażone na nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych. Ich ufność i łatwowierność jest bezwzględnie wykorzystywana. Nie należy pochopnie podpisywać żadnych dokumentów, a jeżeli chcemy zmienić dostawcę usług, należy zrobić to świadomie – wyjaśnia miejski rzecznik.

Klika ważnych zasad:

• dostawcę usług zmieniaj świadomie
• zanim podasz swoje dane w czasie rozmowy telefonicznej upewnij się czy przedstawiciel mówi prawdę, poproś go o imię i nazwisko oraz nazwę firmy, którą reprezentuje,
• w swoim miejscu zamieszkania dokładnie wylegitymuj osobę nieznajomą;
• sprawdź wiarygodność firmy, którą reprezentuje handlowiec;
• przeczytaj dokumenty, które podpisujesz;
• nie podpisuj, jeśli nie rozumiesz;
• jak podpiszesz - zadbaj o to aby handlowiec zostawił Ci komplet dokumentów;
• w przypadku umowy podpisanej w domu możesz od niej odstąpić w ciągu 14 dni, a handlowiec powinien cię o tym poinformować i przedstawić wzór formularza odstąpienia od umowy.

Pomocy możemy szukać u miejskiego rzecznika konsumentów w pokoju 21 urzędu miasta od poniedziałku do piątku w godz. 9-15. Pytania można kierować także pod nr tel.: 83 341-68-48 oraz na adres mailowy: mrk@bialapodlaska.pl.

Pozostałe artykuły

Spotkanie świąteczne u Wojewody Lubelskiego Krzysztofa Komorskiego było okazją nie tylko do złożenia okolicznościowych życzeń, ale także do podsumowania dotychczasowych działań. Podczas wydarzenia...

W klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia wprowadzili uczestników wczorajszego spotkania w Bursie Szkolnej w Białej Podlaskiej uczniowie oraz zaproszeni goście.

  Konsekwentnie rozwijamy szkolnictwo zawodowe w naszym mieście, dbając o kompetencje młodych ludzi i ich pewny start na rynku pracy. W ramach projektu „Wdrożenie programów rozwojowych szkół prowadzących kształcenie zawodowe w MOF Biała Podlaska”, realizowanego z udziałem środków Unii Europejskiej, uczniowie i nauczyciele zdobywają cenne kwalifikacje. Możliwości dla uczniów:

Wigilia w PCK Spotkanie wigilijne w PCK Biała Podlaska i Klubie Seniora Czas wywołało najmilsze uczucia i wprowadziło świąteczny klimat.

W niedzielę 14 grudnia odbyło się spotkanie opłatkowe Stowarzyszenia Pomocy Osobom Niepełnosprawnym PROSTA, którego misją jest niesienie wszechstronnej pomocy osobom z niepełnosprawnościami oraz ich rodzinom. W świątecznej atmosferze uczestnicy dzielili się opłatkiem, składali sobie życzenia i wspólnie celebrowali nadchodzące Święta Bożego Narodzenia. Życzenia złożyli: Krystyna Litwiniuk

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.