Prezydent miasta Michał Litwiniuk spotkał się z przedstawicielami Polskiego Czerwonego Krzyża, aby omówić dalsze projekty oraz kierunki współpracy. W rozmowach uczestniczyli Maciej...
Spośród wszystkich inwestycji kolejowych, które w ostatnim czasie są realizowane w Białej Podlaskiej ta będzie najważniejsza. Na ul. Lubelskiej powstaje tunel, który poprowadzi pojazdy pod przejazdem kolejowym. Będzie to ostateczne pożegnanie z korkami w tym miejscu.
Miasto będzie miało swój wkład przy budowie tunelu, budując drogi dojazdowe, w tym ul. Koncertową, która będzie pomocna szczególnie w trakcie robót przy Lubelskiej. W ramach inwestycji wykonana zostanie nawierzchnia na odcinku 700 metrów z chodnikiem i dwukierunkową ścieżką rowerową za 6 mln zł.
- Jestem przekonany, że będzie to rozwiązanie które przyniesie mieszkańcom tej części miasta same profity. Dzięki temu stworzymy bialczanom z osiedli za torami sprawną komunikację z miastem, bez długiego oczekiwania na przejeżdżające pociągi a w dodatku w pełni bezpieczną – komentuje inwestycję Stefaniuk.
Tunel na ul. Lubelskiej to ważne i bezpieczne rozwiązanie, które zastąpi przejazd kolejowy zamykany szlabanem. Wiadukt będzie miał ponad 4,5 m. wysokości i zapewni sprawną komunikację także dużym pojazdom.
Informacja o rozpoczęciu budowy pierwszego tunelu w Białej Podlaskiej zbiegła się w czasie z wyborczymi zapowiedziami trzech kandydatów na prezydenta miasta: Andrzeja Czapskiego, Bogusława Broniewicza i Michała Litwiniuka, którzy obiecują mieszkańcom budowę nowego mostu nad Krzną i drogi między ul. Lubelską a Artyleryjską.
- To rozwiązanie z którego ostatecznie zrezygnowaliśmy projektując w 2016 roku obwodnicę wschodnią miasta. Realizacja takiego pomysłu kosztowałaby miasto ok. 150 mln zł, co jest poza zasięgiem miejskiego budżetu. Poza tym aktualnie rozpoczęta budowa tunelu na ul. Lubelskiej całkowicie wyklucza ten pomysł, dlatego nie rozumiem jak można składać podobne obietnice i wprowadzać mieszkańców w błąd – mówi zaskoczony sytuacją prezydent Białej Podlaskiej Dariusz Stefaniuk.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Jego łączna wartość to 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.
W ramach inwestycji modernizowany jest m.in. dworzec kolejowy. Przygotowywane są nowe perony i bezpieczne, podziemne przejście do pociągów pomiędzy rondem Dmowskiego, a ulicą Dokudowską. Powstanie także nowy przystanek Biała Podlaska Rozrządowa. Zyskać ma także idea nowego Jedwabnego Szlaku, prowadzącego z Chin do Europy Zachodniej i biegnącego przez miasto. Pociągi towarowe poruszające się po tym odcinku będą mogły rozpędzić się nawet do 120 km/h, a osobowe aż do 160 km/h.
W Miejskiej Bibliotece Publicznej w Białej Podlaskiej odbyła się pierwsza debata z cyklu „Akademia Seniora w Bibliotece”, zatytułowana „Bezpieczny senior – jak nie dać się...
W Bialskim Centrum Kultury imienia Bogusława Kaczyńskiego odbył się wernisaż prac siedmiorga wychowanków Pracowni Grafiki Komputerowej „Piksel”, którzy w ubiegłym roku...
W ubiegły piątek w Klubie Kultury Piast BCK24 odbył się wernisaż wystawy malarstwa Tadeusza Cieślaka pod tytułem „Pejzaż, który pamiętam”.





