Podczas święta patronki II Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Plater w Białej Podlaskiej uczniowie wspominali bohaterkę uznawaną za symbol patriotyzmu i walki o niepodległość, opisywaną...
Spośród wszystkich inwestycji kolejowych, które w ostatnim czasie są realizowane w Białej Podlaskiej ta będzie najważniejsza. Na ul. Lubelskiej powstaje tunel, który poprowadzi pojazdy pod przejazdem kolejowym. Będzie to ostateczne pożegnanie z korkami w tym miejscu.
Miasto będzie miało swój wkład przy budowie tunelu, budując drogi dojazdowe, w tym ul. Koncertową, która będzie pomocna szczególnie w trakcie robót przy Lubelskiej. W ramach inwestycji wykonana zostanie nawierzchnia na odcinku 700 metrów z chodnikiem i dwukierunkową ścieżką rowerową za 6 mln zł.
- Jestem przekonany, że będzie to rozwiązanie które przyniesie mieszkańcom tej części miasta same profity. Dzięki temu stworzymy bialczanom z osiedli za torami sprawną komunikację z miastem, bez długiego oczekiwania na przejeżdżające pociągi a w dodatku w pełni bezpieczną – komentuje inwestycję Stefaniuk.
Tunel na ul. Lubelskiej to ważne i bezpieczne rozwiązanie, które zastąpi przejazd kolejowy zamykany szlabanem. Wiadukt będzie miał ponad 4,5 m. wysokości i zapewni sprawną komunikację także dużym pojazdom.
Informacja o rozpoczęciu budowy pierwszego tunelu w Białej Podlaskiej zbiegła się w czasie z wyborczymi zapowiedziami trzech kandydatów na prezydenta miasta: Andrzeja Czapskiego, Bogusława Broniewicza i Michała Litwiniuka, którzy obiecują mieszkańcom budowę nowego mostu nad Krzną i drogi między ul. Lubelską a Artyleryjską.
- To rozwiązanie z którego ostatecznie zrezygnowaliśmy projektując w 2016 roku obwodnicę wschodnią miasta. Realizacja takiego pomysłu kosztowałaby miasto ok. 150 mln zł, co jest poza zasięgiem miejskiego budżetu. Poza tym aktualnie rozpoczęta budowa tunelu na ul. Lubelskiej całkowicie wyklucza ten pomysł, dlatego nie rozumiem jak można składać podobne obietnice i wprowadzać mieszkańców w błąd – mówi zaskoczony sytuacją prezydent Białej Podlaskiej Dariusz Stefaniuk.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Jego łączna wartość to 555,5 mln zł, a kwota dofinansowania 546,4 mln zł.
W ramach inwestycji modernizowany jest m.in. dworzec kolejowy. Przygotowywane są nowe perony i bezpieczne, podziemne przejście do pociągów pomiędzy rondem Dmowskiego, a ulicą Dokudowską. Powstanie także nowy przystanek Biała Podlaska Rozrządowa. Zyskać ma także idea nowego Jedwabnego Szlaku, prowadzącego z Chin do Europy Zachodniej i biegnącego przez miasto. Pociągi towarowe poruszające się po tym odcinku będą mogły rozpędzić się nawet do 120 km/h, a osobowe aż do 160 km/h.
W najbliższy weekend miasto zamieni się w pełną kolorów i świątecznej atmosfery krainę Mikołaja. Na mieszkańców czeka bogaty program atrakcji – od występów artystycznych i...
W dniu 2 grudnia 2025 roku o godz. 10:00 w Szkole Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Białej Podlaskiej odbyła się Finałowa rywalizacja Miasta Biała Podlaska w Drużynowych Szachach – Licealiada....
Spotkanie opłatkowe zorganizowane przez Stowarzyszenie Koło Bialczan stało się okazją do wspólnego świętowania, integracji środowiska bialczan oraz wyrażenia podziękowań osobom...
MKS Podlasie Biała Podlaska zakończyło rundę jesienną z dorobkiem 30 punktów i zajęło 7. miejsce w tabeli po remisie 1:1 w ostatnim meczu roku przeciwko Koronie II Kielce. Drużyna...





