W najbliższą niedzielę w Bialskim Centrum Kultury odbędzie się wydarzenie pełne uśmiechu i świątecznej atmosfery. O godzinie 14.00 dzieci odwiedzi Święty Mikołaj, który będzie czekał na...
NFZ stworzyło ankietę dla pacjentów. Oceni zadowolenie z udzielanych świadczeń
2015-11-12
Program ruszył 5 listopada a jego pierwszym etapem będzie pilotażowe badanie w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, przeprowadzane do końca miesiąca. Głównym założeniem będzie ocena satysfakcji pacjentów ze świadczeń opieki zdrowotnej.
- Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów, dotycząca opieki i usług – podkreśla Tadeusz Jędrzejczyk, prezes NFZ. Jak wyjaśnia, w przyszłości może być to jedno z kryteriów przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie, rodzaj premii dla najlepiej ocenianych instytucji.
Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny. Zakłada się, że począwszy od 2016 r. będzie przeprowadzana cyklicznie, a analiza uzyskanych informacji umożliwi opracowanie takich rozwiązań, które usprawnią organizację udzielania świadczeń.
Pilotaż programu przewiduje przeprowadzenie ankiety skierowanej do pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali z pomocy świadczeń zdrowotnych (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej). W ramach pilotażu przez trzy tygodnie anonimowa ankieta będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej NFZ, a także w formie drukowanej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur.
Ankietę można wypełniać do końca listopada i składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut. Pytania zawarte dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń np.:
- co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);
- czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia?
- proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).
Formularz ankiety uwzględnia większość uwag zgłoszonych w trakcie konsultacji z zainteresowanymi środowiskami. Projekt przekazano do 63 organizacji i instytucji m.in.: uczelni medycznych, środowisk i organizacji skupiających Pacjentów, konsultantów krajowych w dziedzinie medycyny rodzinnej oraz pielęgniarstwa rodzinnego, a także organizacji skupiających lekarzy.
WYPEŁNIJ FORMULARZ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Narodowy Fundusz Zdrowia chce premiować jakość i dostępność świadczeń, a jednym z narzędzi oceny ma być opinia pacjentów, dotycząca opieki i usług – podkreśla Tadeusz Jędrzejczyk, prezes NFZ. Jak wyjaśnia, w przyszłości może być to jedno z kryteriów przy określaniu tzw. wskaźnika korygującego, umożliwiającego dodatkowe finansowanie, rodzaj premii dla najlepiej ocenianych instytucji.
Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny. Zakłada się, że począwszy od 2016 r. będzie przeprowadzana cyklicznie, a analiza uzyskanych informacji umożliwi opracowanie takich rozwiązań, które usprawnią organizację udzielania świadczeń.
Pilotaż programu przewiduje przeprowadzenie ankiety skierowanej do pacjentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystali z pomocy świadczeń zdrowotnych (z wyłączeniem nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej). W ramach pilotażu przez trzy tygodnie anonimowa ankieta będzie udostępniona pacjentom w formie elektronicznej na stronie internetowej NFZ, a także w formie drukowanej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ oraz ich delegatur.
Ankietę można wypełniać do końca listopada i składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut. Pytania zawarte dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń np.:
- co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.);
- czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia?
- proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5).
Formularz ankiety uwzględnia większość uwag zgłoszonych w trakcie konsultacji z zainteresowanymi środowiskami. Projekt przekazano do 63 organizacji i instytucji m.in.: uczelni medycznych, środowisk i organizacji skupiających Pacjentów, konsultantów krajowych w dziedzinie medycyny rodzinnej oraz pielęgniarstwa rodzinnego, a także organizacji skupiających lekarzy.
WYPEŁNIJ FORMULARZ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Pozostałe artykuły
Spotkanie opłatkowe Koła Bialczan
2025-12-04
Spotkanie opłatkowe zorganizowane przez Stowarzyszenie Koło Bialczan stało się okazją do wspólnego świętowania, integracji środowiska bialczan oraz wyrażenia podziękowań osobom...
Podsumowanie rundy jesiennej MKS Podlasie
2025-12-03
MKS Podlasie Biała Podlaska zakończyło rundę jesienną z dorobkiem 30 punktów i zajęło 7. miejsce w tabeli po remisie 1:1 w ostatnim meczu roku przeciwko Koronie II Kielce. Drużyna...
Mikołajki w Muzeum Południowego Podlasia
2025-12-03
W najbliższy piątek Święty Mikołaj odwiedzi Muzeum Południowego Podlasia. O godz. 11.00 odbędą się otwarte zajęcia dla dzieci, obejmujące opowieści o Świętym Mikołaju oraz malowanie na ceramice. W...





